Tuesday, July 14, 2009

Bank Skrip Persatuan Karyawan Malaysia

Persatuan Karyawan Malaysia baru saja melancarkan bank skrip bagi menyenangkan para penulis skrip menjual skrip mereka serta melindungi skrip mereka dari diciplak. Berikut adalah beberapa kelebihan bagi penulis skrip memasukkan dalam bank skrip:

-Tempat menyimpan hasil karya skrip/skrin yang selamat, murah, sistematik dan berkesan.

-Tempat rujukan bagi tujuan perundangan, perundingan dan pemasaran.

-Tempat yang membantu memasarkan hasil karya skrip/skrin secara global.

-Tempat yang bakal menjadi bahan rujukan dan jualan hasil karya skrip/skrin.

-Tempat di mana setiap hasil karya skrip/skrin di pamirkan secara global. (Hanya Tajuk, Genre, Tag Line Dan Log Line akan di pamirkan, proposal & Skrip Penuh hanya akan diberikan setelah mendapat kebenaran Penulis Skrip/Skrin terlebih dahulu)

-Tempat menyimpan hasil karya dan akan di gunapakai oleh penghasil karya sebagai bahan bukti bilamana terdapat permasalahan perundangan, keraguan hasil karya atau,dan ciplak hasil karya.

Setiap skrip yang didaftarkan dikenakan bayaran RM10. Untuk keterangan lanjut sila layari laman web Bank Skrip Persatuan Karyawan Malaysia di http://karyawan.com.my/bps/. Sempena dengan pelancaran Bank Skrip, Persatuan Karyawan akan mengadakan Bengkel Satu Hari Asas Penulisan Skrin pada bulan Ogos. Kepada siapa berminat untuk menyertai bengkel tersebut sila hubungi saya di email ini: azhar.b.azmi@gmail.com.

No comments: